Home > Werkwijze

Werkwijze

Oorzaak Hoorkliniek werkt volgens een zorgvuldig stappenplan om u een persoonlijk en deskundig advies op maat voor uw hooroplossing te kunnen geven.

Stap 1. Kennismakingsgesprek

Het eerste intake) gesprek is bedoeld om uw persoonlijke situatie in kaart te brengen. De keuze van het hoortoestel wordt in overleg met u bepaald en vervolgens besteld. Tevens wordt de afspraak gemaakt voor het aanpassen van het hoortoestel.

Stap 2. Afspraak aanpassen hoortoestel

Het hoortoestel wordt aangemeten en op uw gehoorverlies ingesteld. We houden er met de instelling rekening mee of dit uw eerste hoortoestel is, of dat u een ervaren hoortoesteldrager bent. We zorgen ervoor dat u vertrouwd raakt met het nieuwe hoortoestel. We bespreken hoe u met het toestel om moet gaan. Ook oefenen we het in- en uitdoen en het onderhoud. Vervolgens gaat u in uw eigen omgeving ervaren of het hoortoestel en de huidige instelling ervan bevalt.

Stap 3. Vervolgafspraken

Tijdens één of meer vervolgafspraken bespreken we hoe het in uw eigen omgeving is gegaan met het hoortoestel in. Zo verfijnen we bijvoorbeeld de instelling van het huidige toestel. Als het toestel niet helemaal bevalt, of u wenst een hoortoestel dat buiten het landelijk hoorprotocol valt, dan heeft u de mogelijkheid om een ander toestel uit te proberen.

Stap 4. Eindcontrole

Bent u volledig tevreden met het hoortoestel dan controleren wij nogmaals of alle instellingen optimaal zijn en wordt het hoortoestel uw eigendom. U kunt vervolgens een verlies en diefstal verzekering afsluiten, zodat u gedurende vijf jaar optimaal plezier heeft van uw hoortoestel. Ook kunt u besluiten om accessoires bij het hoortoestel aan te schaffen.

Negatieve proef

Tijdens de proefperiode heeft u geen verplichting tot aanschaf naar ons. We hopen dat we aan u een tevreden cliënt overhouden, maar om diverse redenen wordt een proef soms toch vroegtijdig beëindigd. Houdt er rekening mee dat er dan wel enige kosten in rekening worden gebracht voor
batterijen/ onderhoudsbenodigdheden die tijdens de proefperiode zijn gebruikt. Soms worden er materialen op maat voor u gemaakt. Wij zullen altijd van tevoren met u overleggen wanneer hier kosten aan verbonden zijn.

Nazorg / service

Wanneer u uw hoortoestel bij ons heeft aangeschaft, bieden wij u 5 jaar service. Het komt regelmatig voor dat er tussentijds iets aangepast moet worden aan de instellingen van een hoortoestel. U kunt hier ten alle tijden een afspraak voor maken. Ook voor kleine reparaties, eventuele problemen of hulp bij het onderhoud kunt u bij ons terecht. Vraag ons wat u aan service kunt verwachten.