Algemene Voorwaarden

Artikel 1.

Deze algemene leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle leveringen die door of namens Oorzaak Hoorkliniek worden gedaan, indien en voorzover deze leveringen plaatsvinden op basis van een persoonlijk contact (d.w.z.: de klant is persoonlijk bij Oorzaak Hoorkliniek, danwel de klant neemt uit eigen beweging contact op met Oorzaak Hoorkliniek of andersom). Deze algemene voorwaarden kunnen gewijzigd worden; de nieuwste versie van de algemene voorwaarden vindt u steeds op onze website www.oorzaakhoorkliniek.nl

Artikel 2.

ledere overeenkomst tussen de klant en Oorzaak Hoorkliniek dient schriftelijk te zijn overeengekomen. Alle offertes en aanbiedingen voor een overeenkomst binden Oorzaak Hoorkliniek niet en gelden slechts als een uitnodiging tot het plaatsen van een bestelling of anderszins aangaan van een overeenkomst. De overeenkomst komt tot stand indien en voorzover Oorzaak Hoorkliniek deze heeft bevestigd en een aanvang heeft gemaakt met de uitvoering van de
overeenkomst.

Artikel 3.

Accordering door de klant van het bestelde en door Oorzaak Hoorkliniek ngepaste hoorhulpmiddel verplicht de klant tot betaling van de overeengekomen prijs. Betaald dient te worden uiterlijk bij levering. De overeengekomen prijs is steeds ten volle verschuldigd. Er kan niet worden verrekend, noch opgeschort. De betalingstermijn is binnen 14 dagen na factuurdatum.

Artikel 4.

Afspraken voor een intake, hoortest, aanpassing / instelling van hoortoestel die met klanten zijn gemaakt en die niet 24 uur van tevoren zijn geannuleerd, worden aan de klant in rekening gebracht. Afspraken voor een consult van een half uur bedragen € 35,00, afspraken voor een uur € 65,00 en voor afspraken van anderhalf uur € 90,00.

Artikel 5.

De kosten voor een hoortest worden niet in rekening gebracht indien de klant het hoortoestel bij Oorzaak Hoorkliniek BV aanschaft. In het geval de klant besluit dit niet te doen en het hoortoestel bij een andere leverancier aanschaft dan worden deze kosten t.w.v. € 35,= per oor in rekening gebracht indien de klant het audiogram wenst te ontvangen. 

Artikel 6.

Uiterlijk bij het aanpassen van het hoorhulpmiddel zal Oorzaak Hoorkliniek BV mondelinge en (indien nodig) schriftelijke instructies verstrekken omtrent hoe het hoorhulpmiddel te gebruiken en te onderhouden. De klant dient deze instructies stipt op te volgen.

Artikel 7.

Indien een klant een verzoek doet om onderhoud of service van het hoorhulpmiddel, zullen er géén kosten in rekening worden gebracht indien de instructies omtrent onderhoud, gebruik en/of gebruiksvoorschriften correct zijn nagekomen. Indien de instructies omtrent gebruik en/of gebruiksvoorschriften niet correct zijn nagekomen worden de reparatiekosten in rekening gebracht. Verzendkosten van reparaties, vallend onder garantie of niet, worden altijd in rekening gebracht.

Artikel 8.

Indien een klant een verzoek doet om onderhoud of service van het hoorhulpmiddel, kan Oorzaak Hoorkliniek BV na overleg met de klant ook besluiten om het hoorhulpmiddel bij de fabrikant aan te bieden ter reparatie onder garantie. Het oordeel van de fabrikant (is er sprake van een gebrek aan het hoorhulpmiddel dat valt onder de garantie of niet, zal leidend zijn voor Oorzaak Hoorkliniek BV. Indien en voor zover de fabrikant van oordeel is dat er geen garantie geldt voor het gebrek, of dat een gebrek afwezig is, zullen de door Oorzaak Hoorkliniek BV te dragen of voorgeschoten kosten van verzenden en ophalen, alsmede de aan de fabrikant verschuldigde kosten van reparatie voor rekening van de klant worden gebracht.

Artikel 9.

Op het moment van aflevering gaat het risico van de afgeleverde producten over op de klant.

Artikel 10.

Oorzaak Hoorkliniek BV heeft indien de klant daarvoor kiest zogenaamde ontzorgpakketten. Dit zijn overeenkomsten waarin extra garantie en service voorwaarden zijn geformuleerd die van toepassing zijn boven de bestaande standaard voorwaarden. Deze ontzorgpakketten worden schriftelijk tussen Oorzaak Hoorkliniek BV en de klant overeengekomen.

Artikel 11.

Indien Oorzaak Hoorkliniek BV, voordat een definitieve overeenkomst tot stand komt, het hoorhulpmiddel op proef in bruikleen verstrekt of indien in verband met een reparatie door Oorzaak Hoorkliniek BV een hoorhulpmiddel in bruikleen verstrekt, ligt het risico voor het hoorhulpmiddel bij de klant en is deze gehouden eventuele schade te vergoeden tenzij schriftelijk anders overeengekomen. De aan de klant in bruikleen of op proef verstrekte hoorhulpmiddelen mogen onder geen beding door derden worden gebruikt, gemodificeerd, aangepast of gerepareerd. De aan de klant verstrekte hoorhulpmiddelen op proef of in bruikleen dienen binnen twee maanden na ontvangst aan Oorzaak Hoorkliniek BV te worden teruggegeven tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. Bij overschrijding van deze termijn worden de op proef of in bruikleen gegeven hoorhulpmiddelen geacht te zijn gekocht door de klant waarna Oorzaak Hoorkliniek BV de producten in rekening zal brengen bij de klant.

Artikel 12.

Oorzaak Hoorkliniek BV heeft een klachtenregeling en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de klant de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Oorzaak Hoorkliniek BV. Bij Oorzaak Hoorkliniek BV ingediende klachten worden binnen een termijn van 5 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Oorzaak Hoorkliniek BV binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. De klant dient Oorzaak Hoorkliniek BV in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.

Artikel 13.

Iedere aansprakelijkheid van Oorzaak Hoorkliniek BV is beperkt tot het bedrag, steeds het laagste, van hetzij het bedrag als waartoe een eventuele aansprakelijkheidsverzekeraar van Oorzaak Hoorkliniek BV in het concrete geval dekking verleent; hetzij het bedrag als door Oorzaak Hoorkliniek BV aan de klant gefactureerd terzake de levering als waaruit de schade is ontstaan.

Artikel 14.

Indien Oorzaak Hoorkliniek BV door een niet-toerekenbare tekortkoming (overmacht) niet aan haar verplichtingen jegens de klant kan voldoen, worden de verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmacht. Indien de periode van overmacht twee maanden heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Een situatie van overmacht geeft in geen enkel geval een recht op schadevergoeding.

Artikel 15.

Indien de klant niet of niet tijdig voldoet aan enige verplichting die voor hem uit de overeenkomst of deze voorwaarden mocht voortvloeien, is de klant zonder ingebrekestelling in verzuim en is Oorzaak Hoorkliniek BV gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst op te schorten totdat betaling voldoende zeker is en/of de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden.